VERSCHILLEN VERBINDEN

Trainingen in overleg | Voor onderwijs, instellingen en bedrijfsleven

Heeft u veel te maken met uitstroom in teams doordat nieuwkomers niet aarden in de organisatie? Of wilt u culturele verschillen overbruggen tussen u en uw klanten? In deze sessie focussen we op het tweede vraagstuk bij diversiteit: het vasthouden van nieuwkomers.

3 concrete voorbeelden
De woningbouwvereniging met alleen wit personeel, waarvan het klantenbestand wel heel gevarieerd is. Het informaticabedrijf waarin verschillende afdelingen met elkaar botsen. Of het boerenbedrijf waarin de oude en de nieuwe generatie constant botsen over de bedrijfsvoering.

Cultuurverschillen: van ruis naar rijkdom
Dit zijn alledrie concrete voorbeelden van organisaties die sinds de training ‘Verschillen verbinden’ een nieuwe chemie hebben gecreëerd tussen de verschillende culturen. Ze zijn nu in staat om elkaar aan te vullen en zo juist van verschillen te profiteren.

De verbindende aanpak in 3 stappen
Ook in deze sessie zetten we de kracht in van Reflectie, Relatie en Regie.

  1. Reflectie. Ontwikkel meer inzicht in en begrip voor elkaars verschillen.
  2. Relatie. Maak verwachtingen en verschillen bespreekbaar.
  3. Regie. Leer misverstanden oplossen én mogelijkheden zien om verschillen juist positief te benutten.

Combinatie met de training Inclusie
Heeft u de workshop Inclusie (over het aantrekken van talent uit verschillende achtergronden) al gevolgd met uw team? De training ‘Verschillen verbinden’ is het vervolg hierop, en richt zich op het vasthouden van deze nieuwkomers. U kunt deze trainingen zowel apart als gecombineerd inplannen.

Geschikt voor…
Vele organisaties hebben met deze training van PHneutraal al concrete resultaten geboekt.

  • Bedrijfsleven:
    IT-bedrijven, adviesbureaus.
  • Onderwijs:
    docenten en begeleiders uit het PO en VO.
  • Handhaving & Defensie:
    politie, reclassering, landmacht.
  • Hulpverlening:
    (geestelijke) gezondheidszorg, buurthuizen, kerkelijke instellingen.
    Benieuwd of deze training ook geschikt is voor uw organisatie? Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvende offerte.

De leukste training die ik ooit heb meegemaakt. Gelachen en geleerd!

Reactie van een deelnemer

Deze thema’s komen aan bod tijdens de training

  • We inventariseren de vragen die u heeft over dit thema.
  • We gaan aan de slag met vele praktische, herkenbare voorbeelden.
  • We maken gebruik van verschillende interactieve werkvormen.
  • In een spel ervaart u wat het effect is van uitsluiting en insluiting.
  • Luchtige Afsluiting.

Resultaat:meer inzicht, meer begrip

Uw team, klas of club leert elkaars verschillen begrijpen, of de verschillen tussen uw bedrijf en uw klanten. Zo worden de verhoudingen soepeler en kan iedereen optimaal bijdragen.

Deelnemers werken productiever met elkaar samen. Er ontstaan veel minder misverstanden. En als die er wel zijn, dan heeft het team een gezamenlijke taal om ze op te helderen.

Het team is transparanter over onderlinge verschillen. En omdat die bespreekbaar zijn, is er ook meer oog voor overeenkomsten. Zo ontstaat de verbinding die essentieel is voor een vruchtbare samenwerking.

Trainers & acteurs

De training wordt gegeven door Amar El Ajjouri. Amar is geboren in Marokko en woont sinds zijn zevende in Nederland en dus als geen ander thuis in het Nederland van nu. Hij heeft de Amsterdamse Theater Academie doorlopen en heeft ruim 25 jaar ervaring als acteur, presentator, trainer, comedian en theatermaker.

Amar geeft workshops, trainingen en lezingen over agressie, cultuurverschillen, machocultuur en ‘korte lontjes’. Klanten omschrijven hem als ‘ Sensitief, motiverend, zeer praktisch en interactief

Praktische details

  • ‘Verschillen verbinden’is geschikt voor het hele team
  • Het thema is mogelijk als, lezing, presentatie, workshop en theatervoorstelling
  • Vervolg en verdieping is ook mogelijk
  • Een luchtige en vaak hilarische sessie die ook geschikt is voor een lunch, congres of bijeenkomst
  • De uitvoering kan op zowel binnen- als buitenlocaties worden verzorgd
  • Er is ruimte voor het inbrengen van cases uit de eigen praktijk, die meteen behandeld kunnen worden

Je hebt goed voelbaar gemaakt dat mensen bepaalde dingen onbewust doen en niet bewust uitsluiten. 

Reactie van een klant in de woningbouwsector

De verhoudingen op de werkvloer of in de klas verbeteren?

BOEK PHNEUTRAAL VOOR TRAININGEN, INTERACTIEF THEATER EN LEZINGEN: